6. huhtikuuta 2014

Inkkaritoppi

Mää oon aika herkkä innostumaan asioista. Viime aikoina oon ollut kauhean innostunut ompelemisesta. Parin viikon aikana oon kahlannut läpi kymmeniä ompelublogeja. Ja nyt minäkin sain jotain ommeltua!

inkkaritoppi

Pikkuveljeäni lainaten, se on inkkaritoppi! Kangas on Eurokankaan palalaarista löytynyttä trikoota. Kaavat tein vanhasta topista. Kankaan kuosi on minusta tosi kiva, ja lisäksi se antaa pienet (ja vähän suuremmatkin...) virheet anteeksi, sillä musta lanka ei erotu kankaasta kovinkaan hyvin. 

inkkaritoppi3

Viimeksi olen ommellut vaatteita kuutisen vuotta sitten, joten olen melkoisen ylpeä tästä topintekeleestä vaikkei se mitenkään täydellisesti onnistunutkaan. Ainoa asia joka jäi vähän harmittamaan ovat edestä liian keskelle sijoittuvat olkaimet, sillä olkainten sivuun jäävät rintaliivien olkaimet näkyviin. Onneksi se nyt ei kuitenkaan ole mikään järkyttävä moka.
Erityisen ylpeä oon pääntien resorista, johon kohdistin tuollaisen korallinvärisen sahalaitakuvion. Ei siitäkään täydellinen tullut, mutta ainakin se näyttää hauskalta. Lisäksi oon iloinen siitä, että sain kankaan kuvion kohdistettua ja jatkumaan topin etupuolelta vaatteen taakse. Tämä toppi pääsee varmasti käyttöön! :) 
 
Inkkaritoppi
Kaava: vanhasta topista piirretty
Kangas: Kuviotrikoo Eurokankaan palalaarista
Fiilis: Tästä tuli tosi kiva! :)
Muuta: ompeluhimotukset eivät vielä hilliintyneet...
 
inkkaritoppi2

Mitähän sitä seuraavaksi ompelisi?

5 kommenttia:

  1. Ihana kangas! Pitääkin käydä penkomassa EK:n palalaareja... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä oli vaikka minkälaisia herkullisia kuoseja!

      Poista
  2. Täähän on ihan tajuttoman hieno! :O Wautsiwau!

    VastaaPoista
  3. Voi miten ihana kangas! Ja katsoinkin että hieno tuo pääntien reunus :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...